Varje dag så blir konsumentens upplevelse med marknaden mer och mer mobil, social och visuell, vilket bidrar till att förbättra processen för kunderna och komplicera processen för företagare som försöker hålla jämna steg med den senaste utvecklingen inom e-handel samtidigt som de utökar sin verksamhet.
Det finns många funktioner som ska införlivas på din e-handel webbplats, men det är viktigt att fokusera dina ansträngningar i början så att du kan skala din verksamhet på nätet för att lägga till fler funktioner i framtiden.
Användbarhet
Använd snygg fotografering för dina produkter och tjänster
Det kan verka som en no-brainer, men du skulle bli överraskad av den mängd företag som inte har tilltalande bilder av sina produkter och tjänster. Att ha rätt bilder av dina erbjudanden kan vara skillnaden mellan att någon blir en kund och beslutar sig för att gå vidare till en annan webbplats.
Med vackra fotografi betyder inte att du behöver hyra en riktigt dyr fotograf, men det betyder en investering i tid fånga rätt foton av dina produkter eller tjänster för att hjälpa uppmana människor att titta igenom dina erbjudanden och köpa.
Produktbilder bör ge en hög vynivå av en produkt, liksom en närbild detalj skott, liksom flera olika vinklar av objektet för att säkerställa en person kan se så mycket av det som möjligt, eftersom de handlar på nätet. Försök att skapa ett enhetligt utseende och känsla i alla fotografering används på din e-handel webbplats för att göra upplevelsen av att surfa och handla mer njutbar. Med Trysmartplan.com/sv/ du kan organisera din verksamhet bättre.
Dela upp dina produkter och tjänster
Merchandising frågor är viktiga eftersom det påverkar två tredjedelar av all försäljning. På samma sätt för att hålla saker konsekvent, merchandizing de olika kategorier av produkter och tjänster på din webbplats kan vara ganska bra för den totala upplevelsen med ditt företag på nätet. Grupp dina produkter och tjänster i kategorier baserat på hur dina produkter används och vilka andra produkter används oftast med dem. Till exempel, om du är en kläd återförsäljare skulle det vara klokt att grupp sandaler och skor tillsammans, men behålla byxor och strumpor i en egen kategori.
I slutändan är marknadsföring handlar om att utforma en trevlig upplevelse för dig kunder för att säkerställa att din webbplats är användbar för deras shopping behov. Se till all relevant information om dina produkter och tjänster är ögonhöjd i varje kategori och att du aldrig ska göra dina kunder söker efter den information de behöver för att fatta ett välgrundat beslut om din produkt.
Gör din webbplats lätt att navigera
Se till att strukturen på din webbplats är organiserad på ett sådant sätt att det är både lätt för besökare att bläddra och lätt för sökmotorer att förstå. Poängen med att ha en webbplats som är organiserad prydligt är att se till att det alltid klart var besökarna finns på hemsidan, är det lätt för besökare att hitta vad de letar efter och att det är lätt att se vad deras andra alternativ är för produkter eller tjänster. Se till att besökarna har möjlighet att ta många olika åtgärder med övertalning av starka uppmaningar.